Emotioner styr våra beslut. Facial Coding visar vad kunden känner.

Facial coding är en analys av ansiktsuttryck där upp till 7 känslolägen kan identifieras.

Vanligen visar man en reklamfilm eller ett annat stimuli för att studerar hur ansiktet förändras hos kunden. Metoden visar vad kunden känner utan att man behöver ställa en fråga.

Tobi/Sticky är ett svenskt världsledande företag med fokus på ögonstyrning och att mäta ögonrörelser samt ansiktsuttryck. Det är med hjälp av deras specialutvecklade teknik vi registrerar och mäter ansiktsuttrycken.

I Facial Coding studier använder vi deltagare från våra partners Webpaneler. Ett urval, vanligtvis 100 konsumenter tittar på t ex en reklamfilm och samtidigt registreras deras ansiktsuttryck via webkameran i datorn. Allt sker i hemmamiljö eftersom de känslor vi vill mäta inte ska påverkas av störande nya miljöer.

Du får nyckeltal på vilka Emotioner som skapas, vilken styrka de har och när (i vilka sekvenser). Du kan försäkra dig om den emotionella reaktion du önskar och därigenom ta kontroll över det emotionella beslutsfattandet hos dina kunder och få det att arbeta för dig.

Vill du undersöka i flera länder kan vi snabbt och effektivt genomföra studier över hela världen via vårt globala nätverk.

Facial coding är lämpligt för att testa


 

Det är viktigt med positiva känslor kopplade till reklam och erbjudande

 Alla företag vill förmedla positiva känslor som förstärker positiva minnen.

Med hjälp av Facial Coding kan vi säkerställa att emotionerna arbetar åt dig genom att de skapar motivation och inte friktion.

Tekniken är ”State of the art” och metoden är snabb, kostnadseffektivt samt kan genomföras över hela världen.

 

Vill du veta mer?

Chatta med en insight director Bli uppringd av en insight director
 

Med Facial coding analyserar vi glädje, sorg, ilska, rädsla och överraskning samt förakt.

Andra metoder Andra undersökningar

Blogginlägg