Online helpdesk för marknadsundersökningar

I vår omvärld blir allt fler relationer digitala, chat och bild ersätter fysiska möten. När vi håller kontakten med försäkringsbolaget, besöker doktorn eller kommunicerar med flygbolaget vill vi inte behöva prata.

Inte heller Marknadschefer har tid att träffa sina konsulter och söker därför snabba och relevanta relationer via sociala medier.

Konsultbranschen möter denna verklighet långsamt och köparna av konsulttjänster vittnar om tidsödande processer som kommer från ständiga fysiska sälj- och briefmöten.

”Det är alltid en utmaning att hinna undersöka och det finns inte plats för onödigt tidskrävande möten”, säger Lisa Söderholm, Insight Manager på Fazer Bageri.

”Nu ska vi göra det så enkelt och snabbt att köpa undersökningar som alla har rätt att förvänta sig. Även vår bransch måste bli mycket bättre på att använda modern teknik”, säger Magnus Ernestam, VD på Straylight AB.

”Nu tar Straylight steget att erbjuda marknadsundersökningar genom digitala relationer. Ungefär som Min doktor eller Krya fast för den som behöver konsultexpertis”, säger Clas Lilliecreutz, Insgiht Director på Straylight.

”Jag tror att vi ser början på att även konsultbolag reducerar traditionell uppsökande säljverksamhet och satsar på social media som marknadsföring och relationsplattform”, säger Pär Warg Wiklundh, Expert inom Social Media Intelligence

Straylight har utökat sitt team med fler kompetenser. Erbjudandet har förstärkts inom Eye tracking, Fokusgrupper, Conjoint, Social media och Facial coding.

Teamet finns online på straylight.se och du kan chatta om allt som har med undersökningar inom reklam, varumärken och innovation att göra.

 

 

Comments are closed.